Navigational analysis



PŘÍBĚH

Half-Life Half-Life2 Frohman

Spoiler: Následující text obsahuje hlavní příběhové prvky her Half-Life a Half-Life 2.


HALF-LIFE
Hluboko pod zemí v Mexiku leží rozsáhlý komplex výzkumného ústavu Black Mesa, kde se konají tajné experimenty s teleportací. Experimentů se také účastní Gordon Freeman, doktor teoretické fyziky, spolu s doktorem Isaacem Klienerem a Doktorem Eli Vancem pod vedením Doktora Wallace Breena. Jeden experiment se pokazí a dimensionální rift (jinak také známý jako rezonanční kaskáda) vtáhne do reality Gordona Freemana spousty strašlivých vyhladovělých monster z mimozemského světa Xen.

Freeman je jeden z těch, kterým se podaří přežít a bojuje s nepřátelskými vetřelci během své cesty výzkumným střediskem. Americká vláda vyšle do komplexu těžce vyzbrojené mariňáky a vrahy s rozkazem zabít vše živé ... včetně lidí. Freeman teď bojuje jak s mimozemskými vetřelci, tak s vojáky. Přesune se do komplexu Lambda, kde se dozví, že portály drží otevřené mocná příšera na Xenu. Freeman tedy pomocí teleportu cestuje na Xen, kde zničí tuto bestii jinak také známou jako Nihitlath.

G-Man, záhadná postava, která doprovází Freemana jako jeho vlastní stín během jeho nebezpečné cesty Black Mesou, nabídne Freemanovi zaměstnání, jehož alternativou je výsadek uprostřed Xenu bez naděje na přežití. G-Man umístí Freemana do stáze.

Kompletní informace o hře naleznete zde


OPPOSING FORCE a BLUE SHIFT
(Rozšíření původní hry) - Freeman není jediný, jdou se brobíjí skrz Black Mesa: Voják jménem Adrian Shepard a ochranka jménem Barney Calhoun prožívají svoje vlastní dobrodružství. Shepard přežije a je zadržený G-Manem, zatímco Calhoun vyklouzne ven z komplexu relativně v pořádku.


HALF-LIFE2
Vítejte ve městě 17. Od událostí původního Half-Life, se věci změnily ještě k horšímu a zdá se, že celá planeta Země je pod novou vládou. Dimenzionální pukliny, kterými do světa pronikaly zástupy příšer se rozšířily a portálové buře roznesly smrtící bytosti ze Xenu po celém světě. Přeživší příslušníci lidské rasy se stahují do měst za ochranou, ale tam musí čelit téměř horšímu nebezpečí: Sdružení. Těžce vyzbrojení a nelítostní, geneticky upravení a implantáty ovládaní příslušníci lidské rasy sloužící mocnému mimozemskému impériu vládnoucímu Zemi ze spousty pevností, obrovských černých věží, které postupně požírají města, kterým vládnou. Vysávají z planety její přírodní zdroje, mění lidské bytosti na snadno ovládatelné hybridy mimozemských vojáků, nebo otrocké blekotající trosky. Sdružení žene lidskou rasu vstříc zkáze. Prostředníkem mezi lidskou rasou a sdružením neni nikdo jiný než doktor Wallace Breen, hlavní správce komplexu Black Mesa. Mimozemská forma života zvaná Vortigaunti, kdysi otroci přinucení bojovat v komplexu Black Mesa, jsou nyní spojenci lidí proti sdružení.

Vstup Gordona Freemana. Záhadný G-Man vypustí z důvodů známých jen jemu samému svého cenného "zaměstnance" do města 17. Tam se Gordon Freeman setká se starým známým Barneym, původně ochrankou v komplexu Black Mesa, doktorem Klienerem a Alyx Vance, dcerou doktora Eliho Vance. Díky neplánovanému selhání teleportu zjistí Breen a sdružení Freemanovu přítomnost a Gordon je donucen uprchnout z města 17 sérií tunelů a kanálů. Používaje modifikovaný motorový člun od sdružení odporu, najde cestu ven do tajné základny zvané jako "Black Mesa East", kde doktor Eli Vance a Doktorka Judith Mossmanová pracují na teleportační technologii pro boj se sdružením. Brzy po Gordonově příchodu, bohužel zaútočí jednotky sdružení a Freeman je nucen uprchnout do Ravenholmu, města, kdysi plného uprchlíků z City 17, nyní však hemžícího se hrůzostrašnými mutacemi zombií díky dřívějšímu bombardování Sdružení města hlavicemi s vetřeleckými headcraby.

Za vydatné pomoci jediného přeživšího Ravenholmu, Otce Grigoriho, zamíří Freeman skrz město a přemístí se k Dálnici 17. Přímořské cestě obsypané vojenskými zátarasy Sdružení. Gordon zjistí, že Eli Vance byl odveden do Nova Prospektu - bývalé továrny, nyní přestavěné na vězení a míří tam v podomácku sestavené dunovce aby se setkal s Alyx a zachránil Eliho. Během cesty nebojuje pouze s nepřátelskými vojáky, ale také s vetřeleckým hmyzem známým jako antlioni. Po nějaké době se Freeman vyzbrojí feromony jejich královny, díky kterým je schopen antliony ovládat a použít je jako zbraň proti Sdružení.

Když se Freeman a Alyx vrátí do City 17, zjistí, že jejich činy v Nova Prospektu zažehly revoluci. Zbývající lidé oizvedli zbraně a bojují v ulicích Města 17 s vojáky Sdružení. Sdružení nasazuje vražedné zbraně. Bojová vznášedla, paprsky smrti a Stridery, padesát stop vysoké, trojnohé mechanické obludnosti s devastující palebnou silou. Je na Freemanovi, aby si vybojoval svoji cestu skrz město, sdružil bojující lidstvo, zaútočil na muzeum, které se stalo pevností Sdružení, porazil Stridery a vstoupil do Citadely aby zatočil s Dr. Breenem. Mezitím je Alyx zatčena.

Jedinou nadějí lidstva je Freeman, který musí zastavit Breena a zničit Citadelu.

Víc informací lze najít zde


CONCERNED
Tento komiks je založen na vynikající počítačové hře Half-Life 2 od společnosti Valve, a je vytvořen výborným programem "Garry's Mod tool", který dovoluje uživateli vstoupit do hry a prakticky si hrát na Boha vytvářením a manipulací s hmotnými objekty, pohybem s postavami lidí, vytvářením speciálních efektů a focením toho všeho.

Pro ty, co nikdy hru Half-Life 2 nehráli může být spousta vtipů nejasných, protože většina stripů přímo naráží na situace ze hry, případně na chyby, které se ve hře vyskytují. Pokud se někdy v budoucnu chystáte hru Half-Life 2 hrát, raději si rozmyslete, zda budete komiks číst už teď, protože mnoho prozradí o poutavém příběhu a to by byla škoda.

Občan Frohman je příběh Gordona Frohmana, bývalého zaměstnance Black Mesa, přeživšího Portálových bouří a Sedmi Hodinové Války, a nyní svědomitého a těžce pracujícího občana Města 17. Frohman je spíše jednodušší chlapík, snažící se nějak protlouct trudným post-apokalyptickým světem zmítaným nepokoji a ovládaným Vetřeleckou organizací nazývanou Sdružení, která ze země vysává přírodní bohatství a podrobuje si její obyvatele. Taky rád hraje vrchcáby.

Gordon Frohman dorazí na scénu pár týdnů před Doktorem Gordonem Freemanem -- vědcem, hrdinou, odbojářem a hvězdou Half-Life a Half-Life 2 --. Díky podobnosti jejich jmen je Frohman často mylně považován za Freemana, ale Frohmanova přirozená ukecanost, a celková neškodnost brzo vyvede z omylu.

Zatímco Gordon Freeman přijde do Města 17 aby osvobodil zbývající lidskou populaci z ocelových pařátů Sdružení, Frohman nemá tak vysoké cíle. Vlastně má raději Sdružení, myslí si, že Město 17 je super a absolutně idealizuje Doktora Breena, jehož televizní vstupy sleduje s téměř náboženským vytržením.

Frohman cestuje světem Half-Life 2 podobně jako Freeman, jen jsou jeho činy jinak motivovány. Frohmanovo dobrodružství začíná na železniční stanici Města 17 stejně jako Freemanovo, a brzy se setká s Barneym Calhounem, Alyx Vance, navštíví laboratoř Dr. Kleinera, procestuje kanály, dorazí do východní Black Mesy, potom projde Ravenholm -- během genocidy --, následně po Dálnici 17 skrz Nova Prospekt a nakonec opět do Města 17, které tak miluje.

Přirozeně, Gordon Frohman se netěší takové úctě a uznání jako Gordon Freeman a proto nikdy nedostane k dispozici zbraně, ani dopravní prostředky, které rebelové šetří pro svého přicházejícího spasitele.

Tady vidíme ořezanou verzi Freemanova vznášedla (prostě jen loď), kde se Frohman snaží odvrátit útok (dost možná nepřátelského) vrtulníku Sdružení.


Frohman také nikdy nepoužije Freemanovu dunovku vyzbrojenou laserem, nicméně může se pokusit o turbo zrychlení na svém kole, pokud je k tomu motivován.



Nicméně všechno dobré jednou skončí a jednoho dne dlouho očekávaný spasitel Gordon Freeman promění Frohmanovo milované Město 17 v změť suti a trosek. Revoluce začíná a osud Lidské rasy je nejistý.

Jak se dostat k sousedovi.